Forrige helg ble hoveddelen av vasken på bilen tatt, men jeg vurderte det til at det var for kaldt så selve poleringen ble tatt denne helgen
Vask av bilen startet med en god neddynk med Prickbort. la så på skum med en blanding av Snow foam og Victoria Wax Super Soap.
Lot skummet virke i 5-6 minutter og gikk over kriker og kroker med en swissvax detail brush. Vinterhjula ble ikke tatt å nøye da de skulle av senere på dagen. Spylte av skummet og vasket deretter bilen for hånd med Gritguardbøtter Eurow sheepskin Washmitt og samme såpen som i skumkanonen.
Bilen ble deretter avspylt igjen og lett tørket før ett lag Iron-X ble sprutet på. Dette fikk virke en stund. (elsker de lilla spotsene som dukker oppp ) og ble deretter spylt av
Motorrommet fikk en dusj 303 Aerospace og alle kromdelene ble polert med Autosol på en liten pad.
Fantastisk beading på Gtechnic C1 sealeren som ble lagt på i høst fortsatt. Men den som la den på (lurer på hvem det kan ha vært.... ) har slurvet litt så det var en del skjolder rundt om. Blir nok den som vinterbeskyttelse neste vinter også.
Bilen ble tapet opp med 3M blå maskeringstape
Deretter inn i garasjen for litt inspeksjon
Her har jeg forsøkt å få bilder av de omtalte skjoldene.
Så gikk jeg på med Menzerna Power Finish og hvit Menzerna pad med min DAS-6 oscillerende maskin, og derretter avsluttet jeg med Swissvax Cleaner Fluid Professional på en finishing pad.
Og noen forsøk på etterbilder
Så ble det lagt på ett lag Swissvax Concorso og bilen ble trillet ut for noen etterbilder. Klar for italiensk dag den 13.de nå
Og så hjem for å få på seg den nye nattdrakten
Deilig å få en noenlunde swirls fri bil igjen. er noen RDS rundt om jeg ikke tok så nøye denne gangen. Totalt brukte jeg ca 10 timer.
C
Vask av bilen startet med en god neddynk med Prickbort. la så på skum med en blanding av Snow foam og Victoria Wax Super Soap.
Lot skummet virke i 5-6 minutter og gikk over kriker og kroker med en swissvax detail brush. Vinterhjula ble ikke tatt å nøye da de skulle av senere på dagen. Spylte av skummet og vasket deretter bilen for hånd med Gritguardbøtter Eurow sheepskin Washmitt og samme såpen som i skumkanonen.
Bilen ble deretter avspylt igjen og lett tørket før ett lag Iron-X ble sprutet på. Dette fikk virke en stund. (elsker de lilla spotsene som dukker oppp ) og ble deretter spylt av
Motorrommet fikk en dusj 303 Aerospace og alle kromdelene ble polert med Autosol på en liten pad.
Fantastisk beading på Gtechnic C1 sealeren som ble lagt på i høst fortsatt. Men den som la den på (lurer på hvem det kan ha vært.... ) har slurvet litt så det var en del skjolder rundt om. Blir nok den som vinterbeskyttelse neste vinter også.
Bilen ble tapet opp med 3M blå maskeringstape
Deretter inn i garasjen for litt inspeksjon
Her har jeg forsøkt å få bilder av de omtalte skjoldene.
Så gikk jeg på med Menzerna Power Finish og hvit Menzerna pad med min DAS-6 oscillerende maskin, og derretter avsluttet jeg med Swissvax Cleaner Fluid Professional på en finishing pad.
Og noen forsøk på etterbilder
Så ble det lagt på ett lag Swissvax Concorso og bilen ble trillet ut for noen etterbilder. Klar for italiensk dag den 13.de nå
Og så hjem for å få på seg den nye nattdrakten
Deilig å få en noenlunde swirls fri bil igjen. er noen RDS rundt om jeg ikke tok så nøye denne gangen. Totalt brukte jeg ca 10 timer.
C
Cyberdog
2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C
Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop
2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C
Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop